Velvidende, at softwareudviklere er svære at flytte fra eksisterende jobs, var det vigtigt, at videoen fortalte om Siteimproves formålsdrevede mission, mulighed for specialisering og konstante dygtiggørelse. Det skulle understøttes af billeder fra et professionelt, men samtidig afslappet og inviterende arbejdsmiljø.
Videoen blev distribueret på sociale medier. Effekten heraf overgik alles forventninger.
En interessant erkendelse for Siteimprove var den især gode performance på Facebook. Mange af deres kandidater havde nemlig givet respons på, at de havde set videoen på Facebook.
Man skal derfor have in mente, at rekruttering af softwareudviklere ikke kun foregår på professionelle platforme som fx Linkedin, hvor rækkevidden her var 3.566. Man bliver altså bliver nødt til at ramme målgruppen på de platforme, hvor de faktisk er – altså også Facebook. Hvilket selvfølgelig også gør sig gældende for rekruttering generelt.
Siteimprove vidste, at lignende rekrutteringsbehov ville opstå løbende, så der blev lavet en ekstra optagelse, hvor indledningen var mindre specifik. På den måde kunne videoen laves i to versioner uden meromkostning og ønsket om genbrug og en langtidsholdbar video blev imødekommet.