Epista: Employer Branding video kom konsulentmyterne til livs

22.02.2022

EPISTA: EMPLOYER BRANDING VIDEO KOM KONSULENTMYTERNE TIL LIVS


Epista er en konsulentvirksomhed dedikeret til at forbedre overholdelsen af lovgivningen i life science industrien. Som en konsulentvirksomhed er der en masse fordomme, og det er lige præcis dem, Epista gerne vil til livs. De er nemlig slet ikke gældende i Epista.

Udfordringen

Vi tror langt mere på ægte mennesker end på brands og skuespillere. Det siger vel sig selv? På trods af det, er der stadig mange virksomheder, der sværger til det helt polerede glansbillede, når de skal tiltrække den dygtigste arbejdskraft. 

Det første der popper op i hovedet, når vi taler om de helt store “corporate videoer” er vel droneskud, ting der springer i luften i slowmotion og den perfekte speaker med den helt rette dybde i stemmen? Og jovist, det kan også noget, men hvis du skal være helt ærlig, taler det så til dig på sådan et måde, at du tænker: “Her skal jeg f***** bare arbejde!”? 

Vi kan ligeså godt være ærlige. Her i SEEKNSPEAK tror vi ikke en dyt på det. Og Epista var af helt samme overbevisning. Det var derfor de tog fat i os, da de skulle have produceret nyt autentisk Employer Branding materiale til deres hjemmeside.
Dét, at Epista er en anderledes spiller i life science branchen var et godt match til vores anderledes tilgang til Employer Branding.

Årsagen til at dette blev en kæmpe succes for både Epista og os ligger klart i vores tætte samarbejde fra start til slut. 

Processen & løsningen

The Mythbusters

Epista er en konsulentvirksomhed dedikeret til at forbedre overholdelsen af lovgivningen i life science industrien. Som en konsulentvirksomhed er der en masse fordomme, og det er lige præcis dem, Epista gerne vil til livs. De er nemlig slet ikke gældende i Epista.

Konceptet for den første video lå derfor lige til højrebenet. De tre mest udbredte myter om det at arbejde som konsulent kom i fokus:
Konsulenter arbejder hele tiden, er fuldstænding ene og alene om at løfte opgaven og bliver fanget i en kasse eller ét område, der ikke er til at komme ud af igen.

Og hvem er bedre til at banke de her myter til livs end konsulenterne selv? Korrekt! Ingen. Derfor møder vi i videoen Bobby (og han er altså ikke skuespiller!) der i bedste voxpopstil tager en runde i huset for at høre, hvordan konsulentlivet hos Epista egentlig er. 

"Kombinationen af en ny styrket visuel identitet, synliggøres af emotionelle selling points på sociale medier og brugen af videoer, har resulteret i et ret godt flow af kandidater, som bl.a. udtrykker, at de har fået et langt bedre indtryk af os som arbejdsplads. Vi vil uden tvivl benytte os mere af video i rekruttering fremover."

Stinne Stenvig, People & Culture Manager at Epista
epistabrainstorm

”Thank you for the great collaboration. The results are super professional, visually interesting, and inspirational. And they definitely contribute great value to help us achieve our goals.”

Evi Larsen, Marketing & Communications Director at Epista

Resultatet

Resultatet er ikke til at tage fejl af. Kombinationen af arbejdet med den visuelle stil, et nyt karrieresite, aktiv vidensdeling omkring industrien og brugen af video, har gjort at interessen fra kandidater er steget. Kandidater fortæller nemlig at helhedsindtrykket af Epista som arbejdsplads er meget tydeligt, hvilket også er afspejlet i kvaliteten af kandidater.

2 medarbejdertestimonials der styrker den samlede fortælling

I den første testimonial møder vi Hannah, der aldrig troede, at hun skulle blive konsulent. Det var altså lige indtil hun stødte på Epista.

Hør hendes historie i videoen.

Kan du ikke lide fika, så passer du ifølge Anders slet ikke ind i Epista.

Spøg til side! Til gengæld fortæller Anders’ historie ret meget om den kultur, der hersker i Epistas svenske afdeling. 

Skal vi også hjælpe dig med en strategi?

Vi kan også hjælpe dig med en skræddersyet strategi, som kan få dig i mål med din rekruttering. Har du en specifik rekruttering, som du kan bruge nye øjne på, eller ønsker du overordnet sparring, så hører vi gerne fra dig. 

Læs også