NOVO: Når massiv vækst kræver massiv rekruttering
Novo Nordisk er på en global vækstrejse, der ikke er set før. Det kræver mange nye talenter i PSQ-afdelingen og dermed effektiv rekruttering med recruitment marketing.
Novo Nordisk er på en global vækstrejse, der ikke er set før. Det kræver mange nye talenter i PSQ-afdelingen og dermed effektiv rekruttering med recruitment marketing.
Med denne tjekliste, får du et klart overblik over hele employer branding processen og aktiviteter, som gør det nemt at følge og implementere i dit employer branding projekt.
Står du også til at skulle rekruttere nye kandidater efter sommerferien? Undgå at rekruttere forgæves, ved at følge disse råd.
Bryd igennem lydmuren af de mange tilbud, kandidaterne svømmer i. Vi anbefaler at du opdaterer din rekrutteringsstrategi med disse 6 nøglepunkter.
Læs hvordan du måler effekten af dit employer branding-arbejde og hvorfor det er vigtigt at arbejde databaseret med klare målsætninger.
Det kan være dyrt at rekruttere nye medarbejdere, hvorfor det er vigtigt at fastholde de eksisterende. Læs her hvordan et godt employer brand kan hjælpe med at tiltrække de rigtige kandidater og styrke din bundlinje.
HVORFOR EMPLOYER BRANDING SPILLER EN VIGTIG ROLLE I EVNEN TIL AT FASTHOLDE MEDARBEJDERE Forfatter: Jasmina Viso Jasmina er Head of Operations projektleder hos SEEKNSPEAK. Hun er ekspert i Recruitment Marketing, Employer Branding og videoproduktion. Hun har de sidste 6 år hjulpet hundredvis af virksomheder med at skabe stærke strategier og skarpe koncepter med
Virksomheder kan opretholde deres employer branding, selv under svære økonomiske tider, ansættelses stop mv. Camilla Fielsøe van Dijk afviser her en række myter og adresserer vigtigheden af at forblive tro mod virksomhedens værdier og og opretholde et positivt employer brand, selv i krisetider.
EMPLOYER BRANDING TRENDS DER VIL PRÆGE 2023 Arbejdsmarkedet er i konstant forandring, og som virksomhed er det vigtigt at følge med i trends inden for employer branding. På den måde kan man være med, når det gælder kampen om at tiltrække kvalificeret arbejdskraft. De fleste brancher er i dag præget af hård konkurrence,
REKRUTTERING AF GENERATION WHO Hvor ofte overvejer du hvilken generation, dit jobopslag henvender sig til, før du slår det op? Vores gæt er: ikke tit nok. Det kan være en af forklaringerne på, hvorfor der er langt mellem relevante kandidater i dit ansøgerfelt. COVID-19 har gjort hjemmearbejde mere populært og medført ændrede værdier og
Oplever du at din rekrutteringsproces ikke forløber som håbet? Her giver vi dig et par gode råd, til at arbejde dig ud af de tre mest kendte skrækscenarier.
Et velrenommeret Employer Brand bør være et must i enhver virksomhedsstrategi.
Så hvis du er i en virksomhed, hvor der tøves omkring investering i Employer Branding, giver vi dig her 4 gode grunde til at arbejde med det.
Kom i gang med at lave din helt egen recruitment marketing strategi med disse 5 trin.
I denne guide tager vi dig i gennem Recruitment Marketing fra A til Z, så du kan lære at rekruttere top talenter til din virksomhed.
Et content map er, som navnet lyder, en kortlægning af indhold til recruitment marketing. Dvs. du skræddersyr din content til en specifikke målgruppe af kandidater til hver fase af kandidatrejsen.
Hvordan arbejder 3 forskellige virksomheder med recruitment marketing content? Nogle fokuserer på employer branding mens andre fokusere på at skabe brand awareness.
Bliv knivskarp på hvordan du finder og tiltrækker de bedste og mest kvalificerede kandidater med recruitment marketing.
Valg af rekrutteringsmetode og kandidatrejse, har i sidste ende stor betydning for effektiviteten af jeres rekrutteringsproces. I denne artikel ser vi nærmere på hvordan I kan effektivisere jeres rekruttering med 50%
I denne artikel forklarer vi forskellen på recruitment marketing og social rekruttering og hvorfor sociale medier spiller en afgørende rolle i begge
Vi ser tilbage på året, der gik og fremhæver interessante highlights gennem året.
I den seneste artikel skrev vi om HR-analytics. I dag dykker vi lidt nærmere ned i rekruttering og helt konkret annoncering af det ledige job på de sociale medier. For her er der…
HR-analytics er indsamlet og analyseret data, der har til formål at styrke jeres arbejdsstyrkes performance. På denne måde kan du måle, hvordan …
Der er så mange muligheder for at styrke din rekruttering, og det kan være svært at finde rundt i. Men med disse 5 gode råd, så forsikrer vi dig om, at du ikke går galt i byen. I bund og grund skal vi…
Ja, hvad er Employer Branding egentlig? Det korte svar: Employer Branding er arbejdet med at påvirke opfattelsen af jeres virksomhed som arbejdsplads – altså jeres Employer Brand. Employer Brandet består af…
Der var engang, hvor recruiters havde kronede dage. I dag må de fleste recruiters nok erkende, at der skal arbejdes lidt mere for kandidaternes gunst…
Er fem års erhvervserfaring lig med
stilstand eller udvikling?
Det er efterhånden velkendt, at man bliver hyret på kompetencer og fyret på personlighed. Alligevel kigger virksomheder kun på, hvorvidt man kan “holde mange bolde i luften” og andre klassiske og slidte fraser…
DERFOR KAN DU IKKE LIDE DIG SELV PÅ VIDEO Bryder du dig ikke om at se dig selv på video? Du er bestemt ikke alene. Men det bør ikke forhindre dig i at lave en fantastisk video til din jobsøgning, virksomhed eller noget helt tredje! Vi satte os derfor for at finde ud
SÅDAN TILTRÆKKER DU DE DYGTIGESTE KANDIDATER MED EMPLOYER BRANDING Ja, det er måske lige hårdt nok med billedet. Men ikke desto mindre har det stor betydning for kandidaterne, hvilken virksomhed de skal arbejde for. Hele 94% vil ansøge, hvis de kan se, at der arbejdes aktivt med virksomhedens Employer Branding. Det er værd at have in
70% af kandidaterne afholder sig fra at søge job, hvis virksomheden ikke er dygtig nok til at forstå og fokusere deres digitale behov.
De dygtigste kandidater til et job er sjældent aktivt jobsøgende.
Den nuværende højkonjunktur kan mærkes på jobmarkedet. Mange virksomheder modtager færre ansøgere end tidligere…
Hvad vil du helst arbejde for – et menneske eller et logo? I disse cybertider, der ellers har ry for at teknogøre os alle sammen og vende…