INSIGHTS

REKRUTTERING AF GENERATION WHO?
Hvor ofte overvejer du hvilken generation, dit jobopslag henvender sig til, før du slår det op? Vores gæt er, ikke tit nok

Hvad gør du, når alt fejler i din rekrutteringsproces?
Oplever du at din rekrutteringsproces ikke forløber som håbet? Her giver vi dig et par gode råd, til at arbejde dig ud af de tre mest kendte skrækscenarier.

5 råd til effektiv rekruttering
Står du også til at skulle rekruttere nye kandidater efter sommerferien? Undgå at rekruttere forgæves, ved at følge disse råd.

Derfor bør du arbejde med Employer Branding
Et velrenommeret Employer Brand bør være et must i enhver virksomhedsstrategi.
Så hvis du er i en virksomhed, hvor der tøves omkring investering i Employer Branding, giver vi dig her 4 gode grunde til at arbejde med det.

5 trin til at lave en enkel Recruitment Marketing strategi
Kom i gang med at lave din helt egen recruitment marketing strategi med disse 5 trin.

Den ultimative guide til Recruitment Marketing
I denne guide tager vi dig i gennem Recruitment Marketing fra A til Z, så du kan lære at rekruttere top talenter til din virksomhed.

DERFOR SKAL DU ARBEJDE MED ET CONTENT MAP I DIN REKRUTTERING
Et content map er, som navnet lyder, en kortlægning af indhold til recruitment marketing. Dvs. du skræddersyr din content til en specifikke målgruppe af kandidater til hver fase af kandidatrejsen.

3 eksempler på effektivt recruitment marketing content
Hvordan arbejder 3 forskellige virksomheder med recruitment marketing content? Nogle fokuserer på employer branding mens andre fokusere på at skabe brand awareness.

Sådan foregår en recruitment marketing proces med SEEKNSPEAK
Med en recuitment marketing strategi er formålet at finde, tiltrække og engagere potentielle kandidater og samtidig øge kendskabet til dit brand gennem øget fokus på employer branding. Her ser vi nærmere på de 5 faser i processen.

3 tips til at finde og tiltrække de rigtige kandidater med recruitment marketing
Bliv knivskarp på hvordan du finder og tiltrækker de bedste og mest kvalificerede kandidater med recruitment marketing.

Bedste rekrutteringsalternativ til Jobindex
Valg af rekrutteringsmetode og kandidatrejse, har i sidste ende stor betydning for effektiviteten af jeres rekrutteringsproces. I denne artikel ser vi nærmere på hvordan I kan effektivisere jeres rekruttering med 50%

Forskellen på social rekruttering og recruitment marketing – og hvorfor du skal kende den
I denne artikel forklarer vi forskellen på recruitment marketing og social rekruttering og hvorfor sociale medier spiller en afgørende rolle i begge

Ekstraordinære Employer Branding aktiviteter 2020
Vi ser tilbage på året, der gik og fremhæver interessante highlights gennem året.

HR-analytics: Derfor er sociale medier genialt til at rekruttere
I den seneste artikel skrev vi om HR-analytics. I dag dykker vi lidt nærmere ned i rekruttering og helt konkret annoncering af det ledige job på de sociale medier. For her er der…

5 HR analytics du skal være opmærksom på i Recruitment Marketing
HR-analytics er indsamlet og analyseret data, der har til formål at styrke jeres arbejdsstyrkes performance. På denne måde kan du måle, hvordan …

Videoscreening reducerer bias
Der er meget stor fokus på bias i rekrutteringen. Men hvordan undgår man det? Få vores bud på, hvorfor videoscreening reducerer bias her.

5 råd til at styrke din rekruttering
Der er så mange muligheder for at styrke din rekruttering, og det kan være svært at finde rundt i. Men med disse 5 gode råd, så forsikrer vi dig om, at du ikke går galt i byen. I bund og grund skal vi…

Sådan laver du et engagerende videoopslag, der rammer de helt rigtige kandidater
I en ansættelsesproces lægges der oftest stor vægt på samtaler, assessments, test osv., mens mange har en tendens til at overse betydningen af selve jobopslaget.

Hvad er Employer Branding?
Ja, hvad er Employer Branding egentlig? Det korte svar: Employer Branding er arbejdet med at påvirke opfattelsen af jeres virksomhed som arbejdsplads – altså jeres Employer Brand. Employer Brandet består af…

Videoansøgning, videoCV eller videoscreening?
Same same… Eller? Svaret er faktisk nej – det er det bestemt ikke. Selvom begge indeholder video, så er der nemlig ret stor forskel på formatet. Tillad os at forklare forskellen her.

Derfor er rekruttering lig med salg
Der var engang, hvor recruiters havde kronede dage. I dag må de fleste recruiters nok erkende, at der skal arbejdes lidt mere for kandidaternes gunst…

Rekruttering og marketing i samme manøvre
En kombination af digital markedsføring og rekruttering er på vej til at disrupte HR-funktionens traditionelle opgave med at formulere stillingsopslag, modtage ansøgninger og gennemføre en eller flere samtalerunder i et forløb…

10 Grunde til at arbejde med Videoscreening
Vi giver dig her 10 gode grunde til, at du bør komme i gang med videoscreening nu.

Debat: Hvad betyder erhvervserfaring for din rekruttering?
Er fem års erhvervserfaring lig med
stilstand eller udvikling?

4 råd: Sådan undgår du at ansætte de forkerte
Det er efterhånden velkendt, at man bliver hyret på kompetencer og fyret på personlighed. Alligevel kigger virksomheder kun på, hvorvidt man kan “holde mange bolde i luften” og andre klassiske og slidte fraser…

De 3 største myter om videoscreening
Vi ved jo alle sammen godt, hvor vigtigt det er, at det er den helt rigtige kandidat, der ansættes. Det kræver et godt grundarbejde, og at den rekrutteringsansvarlige forstår ansøgerfeltet og formår at spotte de rette kandidater.

Derfor kan du ikke lide dig selv på video
Derfor kan du ikke lide dig selv på video Bryder du dig ikke om at se dig selv på video? Du er

Sådan tiltrækker du de rigtige kandidater med Employer Branding
Sådan tiltrækker du de dygtigste kandidater med Employer Branding Ja, det er måske lige hårdt nok med billedet. Men ikke desto mindre

5 Rekrutteringssituationer, hvor videoscreening skaber værdi
Fra vores daglige arbejde med rekrutterende virksomheder, har vi samlet fem klassiske rekrutteringssituationer, hvor videoscreening skaber værdi og letter processen med sortering af kandidater.

Event: Tiltræk og fasthold dine fremtidige talenter
Event: Tiltræk og fasthold dine fremtidige talenter Flere og flere virksomheder og HR-afdelinger gennemgår en digital transformation, eller har et ønske herom.

White Paper: Taber du kampen om de digitale profiler pga. urealistiske forventninger?
70% af kandidaterne afholder sig fra at søge job, hvis virksomheden ikke er dygtig nok til at forstå og fokusere deres digitale behov.

5 Tips: Sådan distribuerer du dit jobopslag på Sociale Medier
De dygtigste kandidater til et job er sjældent aktivt jobsøgende.

Givskud Zoo: Sådan fik vi en 95% svarrate med videoscreening
Vi tog på en ekspedition ud i sne og kulde og besøgte Givskud Zoo, for en lille snak om deres oplevelse med videoscreening.

5 værktøjer der løfter HR-afdelingens rekruttering
Vi gentager succesen fra København og afholder et gratis & uformelt morgenmøde i Århus.

Sådan får du de dygtige kandidater til at søge jobbet
Den nuværende højkonjunktur kan mærkes på jobmarkedet. Mange virksomheder modtager færre ansøgere end tidligere…

Interview med Kim Andreasen – Digital Direktør hos Orchestra
Vi syntes at have spottet en begyndende video trend på de sociale medier. Det lader til, at flere og flere benytter video til at udbringe deres budskab online.

Mangler du kvalificerede ansøgere til dit job?
Er der for få kvalificerede ansøgere til dine job? Er du god nok til at friste de dygtigste kandidater?

Anmelderkulturen har gjort mange af virksomhedens medarbejdere til frontpersonale
Med Trustpilot, TripAdvisor, virksomhederne egne offentlige tilfredsundersøgelser, etc., er konkurrencen om den gode kundebetjening steget.

Traditionel reklame har svært ved at blive hørt. Utraditionel rekruttering har ikke.
Hvad vil du helst arbejde for – et menneske eller et logo? I disse cybertider, der ellers har ry for at teknogøre os alle sammen og vende…

Virksomheder taler om flaskehalsproblemer. De kan ikke finde kvalificerede medarbejdere. Så var det måske en ide at lede på en ny måde!
Der tales om flaskehalsproblemer – jobbene er der, men virksomhederne kan ikke finde kvalificerede medarbejdere.

Hvem leder du egentlig efter?
Skal du ansætte én eller flere nye medarbejdere? Ved du, hvilke kandidater du leder efter?