I samarbejde med SEEKNSPEAK blev der iværksat nye, langsigtede og proaktive initiativer, med ét simpelt formål: at gøre det nemmere at tiltrække flere kvalificerede kandidater til Rudersdal Kommunes 42 institutioner.
Det var tydeligt at projektet skulle inkludere en skarp EVP-strategi, content produktion og målrettet distribution.
Til at mobilisere indsatsen og engagere relevante ledere og beslutningstagere på området, arrangerede vi en række workshops med flere formål. For det første, var det vigtigt at sikre, at initiativerne blev forankret helt ude i de enkelte dagtilbud. Samtlige ledere deltog derfor i workshops, hvor de målrettet arbejdede med at forstå deres og kommunens employer value proposition (EVP), kernebudskaber, målgrupper, kandidatoplevelse, personlig branding samt fik hands-on viden til at arbejde selvstændigt med bl.a. video i deres dagligdag.
På baggrund af output fra disse workshops blev kernebudskaber defineret på tværs af dagtilbud. Hertil fulgte en inspirationshåndbog med specifikke guides til lederne, for at skabe en rød tråd i al kandidatrettet kommunikation, som skal sikre at Rudersdal kommer på kandidaternes lystavle.
Derudover produceres der en række video content, bl.a. employer branding- og rekrutteringsvideoer målrettet pædagoger, pædagogstuderende, ledere og sporskifte-kandidater. De har til formål at skabe opmærksomhed, øge kendskabsgraden og tiltrække kandidater via bl.a. sociale medier.
For at undgå at ny trafik (læs: potentielle kandidater) herfra drukner på kommunens jobside, blev der udarbejdet en dedikeret og mere rammende landingside og jobunivers med information og visuelle virkemidler i øjenhøjde med målgruppen. Ved at vise autenticitet og personlighed i tiltrækningsfasen, kombineret med en bedre og simplere kandidatoplevelse var målet, at skabe de bedste forudsætninger for kandidaterne, så de fremadrettet søger de ledige stillinger.