En rejse mod at transformere og digitalisere rekrutteringsbranchen

Den traditionelle rekrutteringsproces er ikke længere tilstrækkelig på det aktuelle arbejdsmarked, hvor der i dag er kamp om de dygtigste kandidater.
SEEKNSPEAK blev derfor til med et ønske om at give virksomheder og kandidater en bedre chance for at få øje på hinanden.
Med baggrunde inden for markedsføring, digitale strategier og kommunikation så vi muligheden for at indtænke det i rekrutteringen.

Det har længe været kendt, at video er et stærkt kommunikationsmiddel.
Det var derfor naturligt at bringe video i rekrutteringen, så både virksomhed og kandidat langt lettere kan afstemme, hvorvidt der er et match.
Vi fandt hurtigt ud af, at virksomhederne kunne lide ideen om at iscenesætte jobbet og derfra friste og tiltrække kandidater. Ved at præsentere jobbet på video, kunne virksomhederne nemlig skille sig ud. Ligesom det gav kandidater mulighed for at få et indtryk af deres mulige nye arbejdsgiver.

Men det var ikke nok bare at lave en lækker video. Den skulle ud til de rette kandidater.
Med afsæt i vores digitale og kommunikative kompetencer sammensatte vi skræddersyede medieplaner, så videoerne kunne nå ud til de helt rette kandidater.

Men video kunne også give kandidaterne en ekstra chance for at vise, hvem de var. Alt for ofte viser CV og ansøgning kun den halve sandhed, mens det jo er helheden, vi ansætter. Derfor udviklede vi videoscreening. Et step efter den skriftlige ansøgning, men før den personlig samtale.
Ved at stille de helt rigtige spørgsmål, afdækkes kandidatens kompetencer eller motivation, samtidig med at man får et indblik i personen bag ansøgningen.
Med video bliver begge parter klogere på hinanden fra allerførste møde. Det gør rekrutteringsprocessen langt mere effektiv, og sikrer det rette match.

Du har nu fået et lille indblik i starten af den rejse, vi er på, og som langt fra er slut.

Kontakt os

digital rejse