STICKS'N'SUSHI: UTRADITIONEL REKRUTTERINGSPROCES BLEV EN SUCCES

Jobevent for kokke blev til, fordi der er ekstrem mangel på kokke til de Københavnske restauranter. Og kokke er generelt ukomfortable med komplicerede rekrutteringssystemer og formelle ansøgninger. Derfor giver alm. jobopslag og alm. ansøgningsprocedurer tæt på nul ansøgere. Derfor valgte Sticks’n’Sushi at prøve noget nyt.

Målet var en kok. Men i stedet for at annoncere efter en kok, skabte vi jobeventet – Kitchen Hire Day. En åben indbydelse til at bruge 3 timer på, at lave sushi sammen med nogle af vores bedste kokke.

Indbydelsen blev en video, som vi distribuerede via de sociale medier. For at skabe endnu mere attraktion valgte vi også at poste videoen i en række communities, hvor kokke og kokkeaspiranter færdes. Og i stedet for at bede om en ansøgning, så bad vi udelukkende om en tilmelding til et jobevent for kokke.

Der kom 36 tilmeldinger til 20 pladser og 11 endte med at få et jobtilbud. Langt over målsætningen på én kok.

LÆS OGSÅ: RESTAURANT MISSION

Nomineret til Best Nordic Recruitment Video 2018

We use cookies to improve your experience on our site

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse på vores side