Sticks’n’Sushi – Grafisk kampagne og videoscreening

Sticks'n'sushi content creator
 
 

Derfor valgte de at bruge videoscreening for at udvælge de bedst egnede. 30 kandidater blev inviteret og bedt om at besvare to spørgsmål på video indenfor tre dage.
Spørgsmålene var:
 
1. Fortæl om et brand, som du er imponeret over eller inspireres af – begrund hvorfor?
2. Fortæl os hvad vi gør godt, og hvor du synes, at der er potentiale til at blive bedre?
 
Da kandidaterne påbegyndte videoscreeningen, blev de taget godt imod af Sticks’n’Sushi i en personlig præsentationsvideo, der forklarede hvorfor man anvender videoscreening. Den kan ses herunder.

Med videosvar, skriftlig ansøgning og CV havde Sticks’n’Sushi et fantastisk fundament for kun at sætte personlig samtale op med de helt rette kandidater.

 
 

Er du blevet inspireret til din egen rekruttering?

Kontakt os

Grafisk kampagne på sociale medier, mange ansøgere og videoscreening

Sticks’n’Sushi har stærke værdier hele vejen igennem. Kulturen i virksomheden indadtil er ligeså vigtig som styrken i brandet udadtil. Begge dele har betydning for måden de tilrettelagde rekrutteringen af den nye Content Creator.

En væsentlig del af Content Creator-stillingen er at videreføre den meget unikke tone i virksomheden sprog. Man skal altså kunne skrive til samtlige platforme, herunder naturligvis de digitale.

Stillingen blev slået op som et grafisk opslag på sociale medier. Distributionsstrategien var 100% de digitale medier. Der kom mere end 160 ansøgninger.

Med så mange kvalificerede ansøgere kan det være svært at udvælge de rette kandidater til personlig samtale. Risikoen for at misse bedste talent er stor – ligeså er risikoen for at sætte de forkerte samtaler op og dermed bruge unødig tid. Dertil er det kulturelle fit vigtigt for virksomheden.