Er du blevet inspireret til din egen rekruttering?

Kontakt os

Rekruttering

Markedet har forandret sig. Har du også forandret din tilgang til markedet?

Kampen om de dygtige kandidater har sjældent været hårdere end nu. Samtidig kommer nye generationer på arbejdsmarkedet med ny adfærd og nye krav til arbejdsgiver. Præmisserne er forandret, så hvad gør man?

Man gør noget andet!

Markedet tilsiger, at man i dag både skal mestre HR, Formidling og Digital forståelse for at tiltrække de bedste talenter. Man kan være nok så god til at teste og interviewe kandidater, men hvis der ikke kommer ansøgere, så er gode evner værdiløse. Og har man ikke forståelse for de yngres adfærd på de sociale media så er chancen for, at du overhoved får budskabet frem til de rette ikke særlig stor.

Derfor har vi sammensat et team, der besidder alle tre evner. Vi opfinder nye metoder og skaber nye produkter. Iscenesætter jobs så de frister de dygtigste kandidater. Finder digitale veje til de som ikke er aktivt jobsøgende. Screener ansøgere på en måde, der tillader os at kigge efter både erfaring og talent. Efter både kompetencer og personlighed.

Nogle kunder beder os om at håndtere hele rekrutteringen. Bistå med analysen, iscenesætte jobbet, finde de bedste kanaler til at nå målgruppen, modtage ansøgninger, udvælge, screene, teste og anbefale nogle få kandidater.

Andre kunder ønsker alene hjælp til dele af processen.

Vi præsenterer mulighederne – du træffer valget.

Employer branding

Tiltrækker du bedre medarbejdere end din konkurrent?

Skal du tiltrække de dygtige medarbejdere, så er det afgørende, at din virksomhed enten har ry som en god arbejdsplads eller præsenterer sig som en sympatisk virksomhed ved første møde.

Tanken om, at ens konkurrent konstant hyrer folk, der er f.eks. 20% dygtigere end de man selv rekrutterer, er ikke særlig rar.

Første møde sker ofte på virksomhedens digitale platforme og virksomhedens career site. Fejler du her, så reducerer antallet af ansøgere markant. Og værst af alt, så mister du specielt de dygtige potentielle ansøgere, som har flere muligheder at vælge imellem.

Dit employer brand bygges som alt andet branding ved summen af en række indsatser. Derfor kræver en godt employer brand at man har lagt en strategi, udarbejdet sin employer value proposition (kernebudskaber) og lagt en plan for hvorledes kernebudskaberne bringes i spil. Både på de digitale platforme, i rekrutteringen, i mødet med nye kandidater, og naturligvis i oplevelsen på arbejdspladsen når kandidaten er blevet ansat.

Ring til vores employer branding specialist og få en uforpligtende samtale om hvorledes du kan gribe opgaven an.

Kontakt os

Videoscreening

Spotter du bedste talent i bunken af ansøgninger?

Udvælgelsen til personlig samtale er et uhyre vigtigt valg i en sorteringsproces.

De personer, som IKKE inviteres til samtale er i dagens arbejdsmarked reelt endegyldigt valgt fra og misser man her én eller flere af de dygtigste, så bliver rekrutteringen ikke optimal.

Paradoksalt træffes valget på et tidspunkt, hvor man reelt ikke ved ret meget om ansøgeren. Man har aldrig mødt ansøgeren og man har ikke talt med nogen, som kender ansøgeren.

Vi bliver konfronteret når vi har valgt den forkerte kandidat til samtale og vi spilder begge parters tid. Men vi bliver ikke konfronteret, når vi misser bedste talent og dermed går glip af den bedst mulige ansættelse.

Derfor har vi udviklet videoscreening som et kort led efter skriftlige ansøgning,
men før den personlige samtale.

Man udvælger en bruttogruppe blandt ansøgerne, stiller dem typisk to til tre spørgsmål som de skal besvare på video indenfor nogle få dage. Nu har man både deres skriftlige ansøgning, deres cv og deres video
besvarelse af nogle få spørgsmål, som afdækker faglig kunnen, personlighed, energi med mere.

Du har nu øget chancen for at spotte bedste talent og du sparer med garanti en masse
tid i rekrutteringsprocessen.