
6 NØGLEPUNKTER DU BØR IMPLEMENTERE I DIN REKRUTTERINGSSTRATEGI
Bryd igennem lydmuren af de mange tilbud, kandidaterne svømmer i. Vi anbefaler at du opdaterer din rekrutteringsstrategi med disse 6 nøglepunkter.
En rekrutteringsstrategi er nødvendig, fordi det ikke længere er nok at skrive et velformuleret jobsopslag, hvis man ønsker at rekruttere de dygtigste kandidater på arbejdsmarkedet. Der er nemlig kamp om dem og de er blevet langt mere kræsne i forhold til, hvor de gerne vil arbejde.
Så det kræver en aktiv indsats fra din side at rekruttere og fastholde de dygtigste medarbejdere. Du skal have en effektiv rekrutteringsstrategi. Du skal sørge for at være konstant top-of-mind og skabe content, der får potentielle kandidater til at interagere med din virksomhed. Det kræver indsigt, data og erfaring. Du skal forstå din målgruppe, og du skal være til stede på de kanaler, hvor de er.
Lykkedes det, er der meget at hente.
Opbyg awareness og skab brandet, der tiltrækker de dygtigste kandidater på arbejdsmarkedet. Få samtidig unik indsigt i kandidatadfærd, der gør det muligt for dig at prioritere og målrette din indsats.
Skab Employer Brandet, der ikke blot tiltrækker de bedste kandidater, men som også får dine medarbejdere til at blive. Det har en målbar positiv effekt på top- og bundlinjen.
Opbyg løbende en pipeline af kvalificerede kandidater der ønsker om at arbejde for din virksomhed. Det øger ikke blot effektiviteten af din rekruttering, men også kvaliteten af ansættelser og forbedrer dermed ROI.
Tiltræk kandidater og øg samtidig kendskabet til jeres brand. Recruitment Marketing handler om at forstå og løbende interagere med ens målgrupper. Vi arbejder strategisk med at finde, tiltrække og engagere kandidater for jeres virksomhed gennem aktiviteter, som du kender dem fra marketing.
Man kan ikke sige recruitment marketing uden også at forholde sig til employer branding. De går hånd i hånd og understøtter hinandens formål. Læs mere her, om hvordan vi arbejder med aktivering af Employer Brands.
Struktur og ensartethed kan være altafgørende for kendskabet til dit brand. Derfor er en visuel identitet essentiel. Vi designer bl.a. karrieresider og visuelle identiteter på SoMe eller trykt materiale, til når du fx skal på messer, afholde workshop eller lignende.
Vi har altid fingeren på pulsen inden for alt, hvad der vedrører digital rekruttering. Det gælder både Employer Branding, Recruitment Marketing, videorekruttering, content produktion og generel adfærd på SoMe. Og vi er mere end glade for at dele ud af vores viden og erfaring.
Vi sørger for at holde din målgruppes engagementet i live på facebook, LinkedIn og Instagram med løbende opslag, monitoring og optimering af dine kampagner, så du er sikret den ønskede trafik, acquisition og konvertering.
Kontakt os for en uforpligtende snak om, hvordan vi mest effektivt kan styrke netop din rekrutteringsstrategi, så du kommer sikkert i mål med dine rekrutteringer.
Bryd igennem lydmuren af de mange tilbud, kandidaterne svømmer i. Vi anbefaler at du opdaterer din rekrutteringsstrategi med disse 6 nøglepunkter.
Læs hvordan du måler effekten af dit employer branding-arbejde og hvorfor det er vigtigt at arbejde databaseret med klare målsætninger.
Det kan være dyrt at rekruttere nye medarbejdere, hvorfor det er vigtigt at fastholde de eksisterende. Læs her hvordan et godt employer brand kan hjælpe med at tiltrække de rigtige kandidater og styrke din bundlinje.
Bryd igennem lydmuren af de mange tilbud, kandidaterne svømmer i. Vi anbefaler at du opdaterer din rekrutteringsstrategi med disse 6 nøglepunkter.
Læs hvordan du måler effekten af dit employer branding-arbejde og hvorfor det er vigtigt at arbejde databaseret med klare målsætninger.
Det kan være dyrt at rekruttere nye medarbejdere, hvorfor det er vigtigt at fastholde de eksisterende. Læs her hvordan et godt employer brand kan hjælpe med at tiltrække de rigtige kandidater og styrke din bundlinje.
Forfatter: Jasmina Viso Jasmina er Head of Operations projektleder hos SEEKNSPEAK. Hun er ekspert i Recruitment Marketing, Employer Branding og videoproduktion. Hun har de sidste