NTT-Business Solutions: Re-branding efter opkøb

02.02.2022

NTT DATA Business Solutions:
Re-branding efter opkøb

Udfordringen

Itelligence er med x antal ansatte en af SAP’s største globale partnere. Selskabet har i flere år været en del af tyske NTT Data, der er en af verdens største SAP-partnere med en årlig omsætning på mere end en milliard euro og beskæftiger omkring 10.000 medarbejdere verden over fordelt på 30 kontorer. 
Som et led i en større rebranding af koncernen, skiftede Itelligence pr. 1. april 2021 til det nye navn NTT Data Business Solutions. 
Rebrandingens er et skridt i et større globalt vækstinitiativ, der bl.a. betyder bedre vidensdeling og synergier indenfor NTT DATA Group, til gavn for både kunder og medarbejdere. Det var ikke kun navnet der blev skiftet ud. Virksomheden flyttede samtidig fra deres gamle kontor i Hvidovre til et lækkert nybygget domicil i Valby, der var med til at pointere den vigtige milepæl.
Virksomheden var bevidst om at IT konsulenter i branchen vidste hvad Itelligence navnet stod for, og at man ikke kunne sige det samme om NTT Data. Det krævede altså en dedikeret employer branding indsats, hvis de fortsat skulle kunne tiltrække talentfulde IT folk til virksomhedens store vækst.

Processen & løsningen

IT konsulenter er en meget ombejlet race, der efterhånden er svær at imponere. Så der var især tre områder som employer brandingen skulle adressere. Udover de vigtigste USP’er, skulle virksomhedens imponerende footprint og karrieremuligheder stå tydeligt frem. Derudover er der en usagt fordom om at IT er kedeligt. 
Den ville vi gerne modbevise. 
Det medførte at konceptet ”Konsulenter med hjerte og hjerte” blev født. Konceptet gik ud på at tale mindre om selve arbejdsopgaverne og i stedet fortælle de fantastiske historier som bor i konsulenterne og som har formet dem som mennesker. Det blev til et par videoer hvor forskellige konsulenter, fortalte om nogle af deres største bedrifter, passioner og drømme, som indirekte underbyggede værdierne i NTT Data Business Solution og dermed hvorfor virksomheden er en succes. 
Budskabet om at konsulentlivet er en livsstil med et meningsfyldt arbejde, blev leveret af medarbejderne på en meget hjertevarm og autentisk måde. Formålet var at give seeren en følelse af overraskelse, nysgerrighed, interesse. 

REsultatet

Kampagnen blev lanceret på SoMe lige før sommeren 2021, midt under en pandami. Alligevel resulterede det i xxx.

Kendskabet til NTT DATA Business Solutions generelt er steget, hvilket kan mærkes når virksomheden er i dialog med kandidater, som ofte meddeler at de har set en eller flere af employer branding videoerne. Det har bl.a. betydet at det har været lettere at tiltrække de efterspurgte SAP-konsulenter, softwareudviklere samt projektsælgere. Også internt har kampagnen medført smil på læben og stolthed blandt medarbejderne, da de kan spejle sig i fortællingerne.

Hele kampagnen har indirekte rystet organisationen sammen så vellykket, at virksomheden nu ønsker at lave lignende tiltag i resten af Norden.

NTT DATA:

En graduate rekrutteringsvideo der understøtter Employer Branding

Skal vi også hjælpe dig med en strategi?

Vi kan også hjælpe dig med en skræddersyet strategi, som kan få dig i mål med din rekruttering. Har du en specifik rekruttering, som du kan bruge nye øjne på, eller ønsker du overordnet sparring, så hører vi gerne fra dig.