
5 trin til at lave en enkel Recruitment Marketing strategi
Kom i gang med at lave din helt egen recruitment marketing strategi med disse 5 trin.
For os handler det altid om formål og målgruppe, når vi vurderer hvilket indhold, der understøtter din kommunikation bedst muligt. Nogle gange fungerer video bedst, andre gange et grafisk element, men det kan også være en artikel eller et blogindlæg. Og så er der selvfølgelig situationer, hvor det optimale vil være et mix af indhold.
Især til SoMe fungerer visuel kommunikation som stærkt blikfang. Grafiske elementer understøtter dit budskab ved at gøre det simpelt og let forståeligt.
Artikler og blogindlæg er derimod fantastisk til at få din målgruppe – eksisterede og potentielle medarbejdere – til at interagere og engagere sig med dit indhold. Her har du nemlig også muligheden for at uddybe dine pointer eller formidle viden. Det opbygger troværdighed og er med til at opbygge tillid til din målgruppe.
Vi kan hjælpe dig med at skabe relevant indhold, som får din målgruppe til at gå fra interesse til engagement.
Understøt din kommunikation med grafiske elementer, der både fungerer som effektivt blikfang og leverer dine budskaber nemt til din målgruppe.
Især inden for HR og rekruttering er tillid altafgørende for, hvorvidt din virksomhed tiltrækker og fastholder dygtige medarbejdere. Skab denne tillid med kvalitetsindhold, der styrker relationerne med interaktion og engagement.
Målet er altid at skabe indhold, der er værdifuldt for netop din målgruppe. Derfor gør vi en dyd ud af altid at sætte os grundigt ind i den for at forstå deres interesser og adfærd.
Vi designer alt fra SoMe post til karrieresider – altid med øje for jeres virksomheds identitet, målgruppe og budskab.
Uanset om det er til din hjemmeside eller din virksomheds Linkedin, så er blogindlæg et fantastisk redskab til at skabe opmærksomhed og fastholde jeres målgruppes interesse.
Artikler til at uddybe faglige pointer, fortælle jeres virksomhedshistorie, eller guides til onboardingforløbet? Den klarer vi også.
Din kommunikation i rekrutteringsprocessen kan være altafgørende for dit Employer Brand. Vi sørger gerne for at den bliver produceret og samtidig har den røde tråd.
Kom i gang med at lave din helt egen recruitment marketing strategi med disse 5 trin.
I denne guide tager vi dig i gennem Recruitment Marketing fra A til Z, så du kan lære at rekruttere top talenter til din virksomhed.
Et content map er, som navnet lyder, en kortlægning af indhold til recruitment marketing. Dvs. du skræddersyr din content til en specifikke målgruppe af kandidater til hver fase af kandidatrejsen.
Du ved sikkert allerede godt, at det kræver en løbende indsats at skabe interesse og engagere sin målgruppe. Men det er netop derfor, at vi har valgt at køre med abonnementsløsninger.
Har din virksomhed brug for en hånd til den løbende annoncering på SoMe eller produktion af indhold, så står vi klar til at hjælpe dig – uanset dit behov.
Jeg tager gerne en snak med dig, om hvordan vi kan hjælpe dig med at skabe det indhold din målgruppe ønsker.
Lad os holde dig opdateret med seneste nyt indenfor recruitment marketing. Vi lover dig, at vi gør os fortjent til din tid, ved at levere brugbare insights samt konkrete tips og råd til hvordan du kan re-tænke og styrke dit arbejde med talent acquisition, rekruttering og employer branding.