Geismars Væverier – Når rekruttering bliver til branding

 
 

Ulrik Rafaelsen fra Geismars skulle ansætte en Marketingchef med kontor i butikken i store Strandstræde, i det centrale København.

Det er en populær stilling, som normalt ikke vil kræve en usædvanlig indsats for at få mange ansøgere. Men Ulrik valgte alligevel at investere i en usædvanlig rekrutteringsindsats, for samtidig at høste en afledet effekt på sin branding.

Når vi ser reklamer, er det ikke altid vi lytter – og endnu mere sjældent, at vi tager budskabet for gode varer. Når vi derimod lytter til virksomheder, der er i markedet efter medarbejdere, så er troværdigheden anderledes, og i top, for vi har paraderne nede.

Derfor producerede vi en rekrutteringsvideo til Geismars, byggede en digital kampagne, spredte i 11 communities for marketingfolk og fik både en masse kvalificerede ansøgere og en fantastisk respons på de sociale medier fra både trofaste kunder og venner af huset.

I og med at jobbet er attraktivt, valgte Ulrik også at bede ansøgerne om at søge jobbet med video og et CV. Det gav et meget værdifuldt grundlag for at identificere de bedste talenter og invitere de rigtige til et personligt interview.

Øverst kan casen opleves med Ulriks egne ord. Nederst kan du se jobvideoen.

 
 

Er du blevet inspireret til din egen rekruttering?

Kontakt os