Sådan foregår en recruitment marketing proces med SEEKNSPEAK

19.01.2022
sådan foregår en recruitment marketing proces med seeknspeak
Vores vigtigste opgave er at udfordre fastgroede processer og ineffektive metoder. Det gør vi ved at nytænke hele den traditionelle rekrutteringsproces og arbejde med recruitment marketing.
Recruitment Marketing handler om at forstå og løbende interagere med din målgruppe, på de kanaler, som de er tilstede på. Med en recuitment marketing strategi er formålet at finde, tiltrække og engagere potentielle kandidater og samtidig øge kendskabet til dit brand gennem øget fokus på employer branding.
Eksperter i recruitment marketing
I SEEKNSPEAK er vi eksperter i recruitment marketing og vi har assisteret i over 400 rekrutteringer for en lang række danske og internationale virksomheder i alle størrelser på tværs af forskellige brancher.
Vi arbejder strategisk med både marketing og kommunikation i en rekrutterings- og employer branding kontekst. Det betyder, at vi er med hele vejen fra udvikling af strategi og koncept, produktion af video content til distribution på de sociale medier.
Og nu sidder du måske og frygter, at sådan en recruitment marketing og employer branding proces tager flere år. Men det behøver det slet ikke at gøre. Vi har udviklet en struktureret og effektiv proces, der i gennemsnit tager ca. seks måneder fra start til slut.
De 5 faser i en recruitment marketing proces
En recruitment marketing proces med os består af fem overordnede faser, som vi altid bygger vores recruitment marketing proces op omkring: mobilisering, konceptualisering, content produktion, distribution og evaluering. Lad os prøve at se nærmere på faserne.
1. mobilisering
Den allerførste fase i en recruitment marketing proces er mobilisering.
Vi indleder altid et samarbejde med et kick-off møde, hvor vi forventningsafstemmer og definerer ønskede mål og indsatser. Det er i denne fase, at vi bliver vi helt skarpe på jeres mål, målgruppe og budskaber.
Det gør vi blandt andet ved i fællesskab at komme frem til jeres employer value proposition (EVP). Hvad er det, der gør jeres arbejdsplads unik og hvordan kan vi fremhæve det på den bedste måde?
Hvilken type video er bedst til formålet? Hvor mange skal vi bruge? Hvem af de eksisterende medarbejdere skal medvirke i videoerne?
Se vores case med Fredensborg Kommune her og bliv inspireret til hvordan du kan bruge employer value proposition i din rekruttering.
Sammen finder vi frem til essensen af jeres virksomhed og hvordan vi kan sælge budskabet stærkest. Det gør vi gennem interviews og research, så vi ved præcis, hvor vi skal lede efter jeres drømmekandidater, hvilket indhold, de foretrækker at interagere med og hvad der skal til for at rykke dem fra én virksomhed til din.
For lad os bare slå det fast med det samme. I dagens jobmarked er drømmekandidaterne ikke ledige. Derfor skal vi gøre os umage med at vinde deres gunst.
Vi laver et stort og grundigt forarbejde, fordi vi meget enkelt ikke tror på one-size fits all strategier og indhold. Og det hjælper dig på to måder. For det første, så hjælper det dig med at tiltrække de ønskede profiler og for det andet, så hjælper det med at frasortere de profiler, som ikke deler jeres kultur, værdier mm.
Derfor målretter vi alt kommunikation og skræddersyer alt content, så det taler direkte til den specifikke kandidat, på den rigtige kanal.
Hvis du gerne vil høre mere om måden vi samarbejder på og hvordan vi arbejder med recruitment marketing, så ræk ud til os her.