KONE: JOIN THE FLOW
Udfordringen
KONE er verdensførende indenfor elevator- og rulletrappebranchen med mere end 60.000 medarbejdere fordelt over 60 lande. Internationalt har KONE et stærkt brand, men som arbejdsplads, ønskede KONE at styrke kendskabet i Skandinavien, med særligt fokus på Danmark.
Formålet var at flere kvalificerede kandidater kender til karrieremulighederne i virksomheden og proaktivt vælger KONE som arbejdsplads.
Udover behovet for at styrke kendskabsgraden, var det også nødvendigt at få etableret et employer brand på det danske marked med særligt fokus på teknikere og teknisk salgspersonale.
Processen & løsningen
KONE ønskede i første omgang at få oversat deres eksisterende svenske karriereside til dansk. Her skulle medarbejdertilbud og karrieremuligheder præsenteres.
Med en dansk kernefortælling blev der produceret relevant og engagerende visuelt indhold til siden. Det inkluderede bl.a. stillbilleder af medarbejdere på de danske kontorer i Herlev og Århus og “ude i marken”, en overordnet employer branding video om KONE og arbejdskulturen, både på globalt og lokalt plan i Danmark, samt målrettede rekrutteringsvideoer til to udvalgte faggrupper. Hertil blev der supplerer med korte, awarenessskabende snippets til sociale medier.
Det var vigtigt for KONE at få fremhævet den store diversitet, både i form af medarbejdere, roller og ikke mindst kommercielle løsninger. Med den kommercielle tagline “Dedicated to people flow” fokuserede budskaberne på, hvilket mindset man arbejder under, og hvilken værdifuld forskel man er med til at skabe, med KONE-logoet på brystet.
Til at underbygge employer branding-fortællingen, blev der sat fokus på medarbejderne i en mini-artikelserie om “KONE som arbejdsplads”.
Her fik bl.a. en servicetekniker og Danmarks Regional Manager sat ord på deres karriere i KONE, og hvilke muligheder de havde fået undervejs.
Afslutningsvis blev der lagt en kanalstrategi og en medieplan til at styrke awareness via bl.a. social medier.

REsultatet
Employer Branding videoen er blot det første produkt af flere content elementer, som skal styrke KONEs omdømme som en attraktiv og relevant arbejdsplads. Der er bl.a. planlagt produktion af en testimonial video, en rekrutteringsvideo samt udarbejdelsen af en dedikeret karriereside så interesserede kandidater konverterer bedre, når de lander på KONEs karriereside.
I løbet af Q1 2023 forventer vi at se de første resultater fra distributionen i form af øget awareness og interesse.
Flere KONE projekter:
