Betingelser for brugere

Brugerbetingelser og privatlivspolitik

Indsamlingen af oplysninger på SEEKNSPEAK sker indenfor rammerne af den gældende lovgivning.

Brugeroprettelse:

Når du opretter dig som bruger på SEEKNSPEAK vil dine oplysninger blive registreret og opbevaret. I den forbindelse behandler SEEKNSPEAK, som dataansvarlig, de oplysninger, du har indtastet. Det vil således være navn, e-mailadresse og telefonnummer.

Vi følger din aktivitet på siden (cookies) således, at vi kan fremvise relevant materiale og give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Disse oplysninger er alene tilgængelige for SEEKNSPEAK.

Ansøgning af job og deltagelse i videoscreening

Når du ansøger et job på SEEKNSPEAKS platform opbevarer SEEKNSPEAK dine oplysninger som databehandler for den ansættende virksomhed.

Den ansættende virksomhed bestemmer hvilke oplysninger jobbet skal ansøges med. Det kan være video, cv, skriftlig ansøgning, eksempler på udført arbejde, etc. Du bør kun afgive personoplysninger, som er relevante i forhold til jobprofilen og som efterspørges i stillingsopslaget. Når du som bruger søger en stilling og uploader CV og/eller deltager i videoscreening, er det den virksomhed du sender ansøgningen til, som er den dataansvarlige for disse informationer.

Du må ikke indtaste eller uploade følsomme personoplysninger, som eksempelvis vedrører religion, race, politiske forhold, fagforeningsforhold, seksuel orientering eller helbredsoplysninger i forbindelse med jobansøgninger via SEEKNSPEAK.

Din ansøgning kan kun ses af virksomheden som du søger job hos og medarbejdere hos SEEKNSPEAK, som har en faglig rolle i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Du kan til enhver tid slette din ansøgning, så den ikke længere er tilgængelig for virksomheden.

SEEKNSPEAK gemmer således følgende oplysninger indtil brugeren måtte vælge at slette dem:

Oplysninger koblet til en profil: e-mail, navn, evt. telefonnummer, password.

Oplysninger koblet til en ansøgning: Det materiale brugeren har uploadet som en del af en ansøgning. Det vil typisk være en video, et cv og måske eksempler på tidligere arbejder (f.eks. et portefølje for en grafiker).

Seks måneder efter udløbet af jobbets ansøgningsfrist vil SEEKNSPEAK slette alle ansøgninger. Såfremt den ansættende virksomhed beder om at få overført ansøgninger til deres platform, sker det.

Tilsvarende gælder for de videoer eller andre materialer, som der er uploadet i forbindelse med en videoscreening.

Videoarkiv:

Til din personlige profil findes et videoarkiv. Her gemmes de videoansøgninger, som du har brugt til ansøgning af et job og eventuelle videoer, som du har gjort klar og valgt at lægge i dit arkiv.

Du kan til enhver tid slette disse videoer.

Kvitteringer:

Når du bruger vores platform og eventuelt søger et job, har vi en række servicekvitteringer. Det er mails, som vi sender dig, for at fortælle fx, at ”din ansøgning er nu registreret”. Du kan vælge at afmelde disse kvitteringer, såfremt du ikke ønsker at modtage disse.

Notifikationer på inspiration:

Du vil eventuelt modtage notifikationer på aktivitet på SEEKNSPEAK, som vi mener er relevant for dig. Det kan være nye stillinger af samme type, som du tidligere har vist interesse i. Det kan være et nyt jobopslag fra en virksomhed, som du har ”liket”.

Disse notifikationer kan du slå fra.

Nyhedsbreve:

SEEKNSPEAK sender løbende nyhedsbrev til brugerne. Hvis du ønsker at modtage disse skal du aktivt tilmelde dig ved afkrydsning.

Hvor gemmes dine oplysninger?

Når SEEKNSPEAK er dataansvarlig for dine personoplysninger, gemmes oplysningerne i SEEKNSPEAKs systemer, som udbydes af SEEKNSPEAK A/S, Ravnsborg Tværgade 5D, 2 TV, 2200 København N.

Vi bruger Amazons servere til at opbevare data, som er placeret i Dublin og Frankfurt.

Statistik:

Der indsamles anonymiserede data om din brug af SEEKNSPEAKs tjenester. Dette sker udelukkende til statistiske formål og for at forbedre vores services. Disse anonymiserede data kan ikke henføres til dig.

Datasikkerhed:

Du kan have fuld tillid til, at vi beskytter dine personoplysninger. Vores mål er at tilbyde dig som bruger, en tjeneste, der er sikker og uden risiko. Vi gør vores ypperste for at bevare en stringent og høj grad af datasikkerhed.

Vi anvender metoder, som fx kryptering (SSL), firewalls, software som registrerer illegal indtrængen i systemet samt manuelle sikkerhedsprocedurer, der medvirker til at beskytte dine personlige oplysningers nøjagtighed og sikkerhed samt til at forhindre ikke-autoriseret adgang eller forkert brug af tredjepart.

Indsigt i dine oplysninger:

Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke persondata vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, og hvem, der modtager persondata om dig, i det omfang vi videregiver persondata i Danmark og i udlandet.

Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.

Hvis de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes. I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det kan fx gælde, hvis du trækker dit samtykke tilbage. Hvis du mener, at dine persondata ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.

Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

Du har også ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine persondata til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.

Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, herunder at vi ikke har imødekommet din anmodning efter ovenstående, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet på dt@datatilsynet.dk eller +45 33 19 32 00.

 

Senest opdateret: 19.09.18