En af de helt store hot topics & game changers, er implementeringen af ESG- og DEIB-initiativer. Begreberne står for hhv. Equity, Inclusion & Belonging, og Environmental, Social, Governance og Diversity. Vi ved, at 64% af kandidaterne i dag vurderer en virksomheds sociale og miljømæssige engagement som afgørende, når de vælger arbejdsplads – og jo yngre jeres medarbejdere er, des vigtigere er det for dem.
Ved at fokusere på ESG og DEIB viser I virksomhedens engagement og dedikation til at være en ansvarsfuld arbejdsplads. Det gør jer ikke kun mere attraktive, men I vil også kunne tiltrække flere forskellige typer af kandidater. Dermed styrker I jeres omdømme som en mangfoldig arbejdsplads, hvor forskellige perspektiver og baggrunde værdsættes. Og det bidrager til øget innovation og kreativitet – mangfoldige arbejdsstyrker har vist sig at være 19% mere innovative (PwC & Boston Consulting Group).
Husk dog, at implementeringen af ESG- og DEIB-initiativer skal være forankret i virksomhedens værdier og handlinger og ikke kun et skriftligt manisfest på hjemmesiden – ellers får det den modsatte effekt – også kaldet people eller culture washing.
Hvis du vil have et troværdigt Employer Brand, er det nødvendigt at bakke jeres statements op med data, der hvor langt I er med at indfri jeres ambitioner.