Der er mange måder at arbejde med recruitment marketing på. Men i sidste ende, hvis du gerne vil tiltrække og rekruttere de dygtigste kandidater, så skal du have styr på dit content.
Når du arbejder med content i recruitment marketing, så handler det i høj grad om at give kandidaterne et indblik i hvilken type arbejdsplads I er, hvad jeres værdier er, og hvad kan I tilbyde jeres medarbejdere både i form af karriereudvikling men også i lige så høj grad social stimuli.
Du skal altså fremhæve dét, som gør lige netop jer til en attraktiv arbejdsplads for nye medarbejdere, og som de ikke kan finde andre steder. For at bruge et klassisk markedføringsbegreb, kan man også sige, at I skal finde frem til jeres ‘unique selling points’.
Og den historie fortæller du bedst med video content.
Brand awareness er et udtryk fra marketing, der henviser til, hvor godt kunderne eller forbrugerne kender og kan genkende dit varemærke og dine produkter. Og det gør sig også gældende i recruitment marketing, når det handler om hvor godt potentielle medarbejdere kender dit employer brand.
En høj brand awareness gør, at kandidaterne automatisk forbinder dit brand med bestemte værdier. Og undersøgelser viser, at jo bedre brand awareness du har, jo bedre er kvaliteten af de kandidater du tiltrækker.
Derfor kan det være en stor fordel at arbejde med brand awareness, hvis I oplever at kandidaterne ikke rigtig kender jeres brand eller hvis de er forvirrede over hvad det egentlig er I gør. Så skal du i gang med at opbygge og pleje jeres omdømme som en god arbejdsgiver. Det kan du fx gøre gennem content.
Brand awareness er ikke kun vigtigt for at markedsføre dit brand og skabe større opmærksomhed omkring det, men det er også vigtigt i forhold til at skabe bedre relationer gennem tillid og omdømme – også til potentielle kandidater.
Vi har vores egen in-house kreative afdeling med fotografer, videoproducere, grafiske designere og klippere, hvilket betyder, at vi selv konceptudvikler, producerer, og udarbejder alle former for kreative materialer med specifikt fokus på rekruttering, talent attraction og employer branding.
Se her, hvordan vores recruitment marketing proces foregår fra start til slut.
Og når vi producerer content og video, er det vigtigste for os, at det ikke kun fungerer som rekrutteringsmateriale. Vi udvikler og skaber content, der kan fungere med forskellige formål, på forskellige kanaler og samtidig kan styrke jeres employer brand. Og så tænker vi naturligvis altid holdbarhed ind i vores løsninger, så du kan bruge dit content igen og igen.